mandag den 16. februar 2015

Første uge i ferien


Så er første uge i ferien gået, og jeg synes, det er gået alt for stærkt! Jeg er altid bange for at komme til at kede mig, når ferierne begynder, da de varer i to uger, og det godt kan virke som lang tid. Om lørdagen, var der karaokeaften! Det vil sige at vi tog til Donzère hos nogle venner, og så skulle der synges på fuldskrål. Teddy var der, så det var mega hyggeligt! Det var lidt svært at synge sange på fransk, som man ikke kendte, men jeg synes alt i alt det gik godt. Vi kom hjem ved en 2-3 tiden, og gik bare på hovedet i seng. Men søndag var der familiefrokost, og om aftenen tog jeg hjem til min værtssøster. Jeg sov hos hende, så jeg kunne passe hendes barn den efterfølgende dag. Egentlig skulle jeg kun have passet ham til klokken 16.00, men hun havde taget fejl af sin arbejdsplan, så jeg blev der indtil klokken 19.00. Hun kom dog hjem til frokost og spiste med os. Jeg sov så hos hende igen til tirsdag, hvor Terry som kom forbi om eftermiddagen. Ellers så kom han forbi om mandagen, det kan jeg ikke huske. Tirsdag eftermiddag tog vi så til frisøren med hendes barn og bagefter hjem til mine værtsforældre. Men jeg tog så tilbage sammen med min værtssøster. Onsdag havde min værtssøster nemlig fri, så jeg her hjalp, jeg hende med rengøring og vaskning, da det virkelig var tiltrængt! Onsdag eftermiddag kom min værtsmor så forbi, og vi arbejde lidt i haven. Det er så hyggeligt, for jeg har fået mig en ko-pyjama, som jeg har rendt rundt i hele tiden! Også i haven. Min værtssøster har en tiger, og så går vi der og hygger. De er så tilgengæld ret så varme, så det kan godt være lidt halvanstrengende haha. Men de er mega dejlige! Jeg sov også hos hende til torsdag og passede endnu en gang hendes søn, men kun om formiddagen. Da hun kom hjem gik vi en lille tur, med hund, barn og kat. Hun bor ude på landet i midten af ingenting, så der er helt dejlig roligt. Derfor den første dag jeg var alene med hendes barn, flippede jeg ud ved hver eneste lille lyd, jeg hørte. Og jeg var dobbelt så paranoid som hendes søn. Jeg tog så hjem torsdag, og om fredagen tog min værtsmor og mig i den butik hvor min værtssøster arbejder. Her købte vi gaver til Valentines Day, og købte ellers småting som vi nu havde brug for. Den butik hun arbejder i, er sådan lidt alla TIGER. De har en masse forskellige ting, til billige penge. Bagefter tog vi på kinesisk og spiste frokost. Det var mega hyggeligt. Især bare at bruge noget tid sammen med min værtsmor lidt alene. Det sker ikke særlig tit, udover når vi går til fitness, men det er ikke det samme. Vi tog hjem og slappede lidt af i en time. Bagefter tog vi så hen og hentede min værtsmors mor, hvor vi derefter tog ud for at handle og ind i en chokolade butik.
Kodragt
Udsigten fra min værtsøsters hus
Her i Frankrig, fejrer man Valentines Day. Og generelt synes jeg, at det er ret kommercielt, og egentlig ikke noget jeg har lyst til at gøre mig for meget i. Men det er en del af kulturen her, så det er jo noget man bliver nødt til at tilpasse sig efter. Terry ved heldigvis godt, at jeg ikke er den super romantiske hygge-nygge type, så han var godt klar over min holdning. Men når alle spørger "men hvad har du så købt til ham?" så står man der... Okay måske skulle jeg købe noget. Så fredagen købte jeg en bamse og et chokolade hjerte, hvor der står "je t'aime Terry". Og lørdag eftermiddag tog jeg så hjem til ham. Og ja, det var som det plejer, udover at vi  fik udvekslet gaver. Jeg fik en kæmpe kobamse, som han sjovt nok havde købt inden jeg havde købt min pyjama. Så det var jo meget hyggeligt og pudsigt. Vi spiste med hans familie og hans naboer. Her fik vi en suppe, omelet med trøfler og så den lækreste brie med trøffel i midten. Aldrig har jeg bare haft lyst til at æde brie, så meget som der! Hold nu op den var lækker. Især fordi det var naboen der havde lavet den.
Kageeeer 
Om søndagen tog vi hjem til min værtssøster og spiste Raclette. Og hold da helt op vi fik spist.... Vi lagde ud med foret, som bestod af ost, chips og brød med oliventapenade, derefter gik vi til Raclette og så var der kager bagefter. De fineste små kager! Efterfølgende var der så slik til hele femogtyveøren! Hele bordet var fyldt med slik, her lavede vi skumfidus legen = proppe munden med skumfiduser og så sige et eller andet.
Vi var alle sammen så prop mætte at vi intet spiste til aftensmad. Jeg gik hjem og så tog jeg direkte ud at løbe. Da kagerne og slikket sad halvt oppe i halsen, løb jeg med kvalme det meste af turen. Lige indtil jeg kastede op. Det var ret klamt haha. Heldigvis var jeg forberedt på det, så der kom ikke noget på tøj og sko. Men jeg havde det meget bedre bagefter.
Jeg fik også annonceret den dag, at jeg var blevet inviteret til Nice/Cannes næste weekend med min værtssøster, hendes kæreste og deres barn. Som tak for at jeg havde passet barnet. De skal besøge kærestens familie, som jeg i forvejen kender en lille smule. Jeg blev mega glad og takkede selvfølgelig ja. Det bliver mega godt! Og jeg glæder mig så meget. Det skulle være helt utrolig smukt, så det ser jeg rigtig meget frem til.
Gaverne til Terry, samt chokoladehjertet





Ingen kommentarer:

Send en kommentar