torsdag den 1. januar 2015

Nytårsaften

Alt er bare gået så ufatteligt hurtigt siden juleaften. Jeg har gået og været syg, men kun halvt. Syg sådan at man sagtens kan lave ting, men man er ikke på toppen.
Jeg kan ikke huske rækkefølgen på hvornår jeg har lavet hvad, det hele flyder ligesom lidt sammen. Men jeg var i Marseille her en af dagene, med onkel, moster, kusiner og fætter til familien samt mine værtsforældre. Og så stod den ellers på shopping uden lige. Vi tog hen til et kæmpe shoppingcenter, og at se så mange velkendte butikker igen. Det var som at være i himlen. Her var jeg desværre også halv sløj. Og vi startede ud i en butik kaldet 'Primark'. Og det var da også der vi brugte halvdelen af tiden. Primark, sagde mig ikke rigtig noget. Egentlig gik jeg bare og var lidt irriteret på butikken. Da den var kæmpe stor og et mega kaos. Vi spiste efterfølgende på noget der hedder 'Quick'. Det var fastfood og en total forværring af McDonalds. Det var mega ulækkert, og jeg havde ikke nogen appetit. Jeg fik drukket en kaffe bagefter, og mit energiniveau kom lige lidt højere op. Vi tog bagefter i Zara og i H&M, og det var noget der faldt lidt mere i min smag. Haha
Den 29 - 31 sov jeg hos min værtssøster. Vi havde snakket om det længe, men havde ikke rigtig kunne finde en dag. Og når folk spørger hvad vi helt præcist lavede, så er det faktisk lidt halv pinligt. For vi har ingenting lavet. Jo vi har lavet mad, og så har vi spist maden. Og vi har set film. Det har været afslapning på det højeste. Og jeg har i hvert fald taget ti kilo på siden jeg trådte ind af døren hos hende.
Den 31 var jeg til fest hos en veninde. Nytår er anderledes her. Der er ikke så mange traditioner omkring det som i Danmark. Fyrværkeri var ikke noget de gjorde sig i, og ja Dronningens nytårstale er jo nok heller ikke lige det der hitter. Så det var anderledes. Da klokken slog tolv gav man bare kindkys til alle, sagde godt år. Og så var det det. Så festede vi bare videre.. hahaha
I dag har jeg været utrolig træt. Jeg sov hos min veninde og kom sov først klokken 5. Og jeg var en af dem der gik tidligt i seng. Jævnligt blev jeg så vækket fordi folk jo festede videre. Klokken 9-10 stykker begyndte folk så at vågne og stå op. Da jeg kom hjem skulle vi spise frokost med bedsteforældrene, og jeg var ærlig talt ved at falde i søvn ved bordet. Derfor valgte jeg så at gå ind og sove bagefter. Jeg vågnede igen klokken 19, og så har jeg ellers ikke lavet noget siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar