onsdag den 28. januar 2015

Pandekager

Mandag og tirsdag har ikke stået på så meget. Mest lektier. Jeg brugte mandag og tirsdag på at lave en engelskopgave, hvor jeg derefter fandt ud af, at jeg havde lavet opgaven på en forkert tekst. Så jeg kunne bare starte forfra. Jeg har også arbejdet på noget biologi, men jeg har så fundet ud af, at selv min værtsbror synes det er besværligt, sååå hvis det går helt galt er det ikke kun mig haha. Jeg var på cafe med Anaïs tirsdag morgen inden skole. Og tirsdag var lidt en halv mærkelig dag. For det var dagen hvor jeg officielt kun har 5 måneder tilbage af mit ophold. Så det vil sige at halvdelen af tiden er gået nu, og at jeg kan begynde at tælle ned. Om aftenen, så jeg en film med min værtssmor. Og så har min værtsbror besluttet sig for, at han vil lære engelsk, så vi begyndte at oversætte en sang fra engelsk til fransk. Og det kan godt være noget forvirrende, da Google translate ikke kan regnes med hundrede procent - og selv jeg synes når man arbejder engelsk-fransk fransk-engeæsk så bliver det hele lidt mere besværligt. Da de har underlige underlige konstrukterne på både engelsk og fransk.
Onsdag var der test i matematik. Hvilket er noget forfærdeligt noget. Især fordi jeg ingenting fatter, ikke fordi jeg ikke forstår sproget - men simpelthen niveauet det er alt for højt haha. Så læreren satte mig Til at arbejde med noget der hedder Delta. Og jeg er lidt stolt over at jeg fik løst opgaven, især fordi det nu er matematik. Hahah
Jeg passede min værtssøsters dreng om eftermiddagen, og da Joce kom hjem tog jeg ud for at løbe. Det er ved at være nogey tid siden, og hvor var det dejligt bare at få rørt sig igen! Jeg løb hen til en sø, rundt om den og så tilbage igen. 
Torsdag havde jeg tog timers frokostpause. Terry og jeg havde endelig besluttet os for at spise sammen, og selvfølgelig var der i hvertfald en halvtimes kø til kantinen. Så vi besæuttede os for at tage indtil centrum af Pierrelatte og spise kebab. Altså det er ikke et dårligt alternativ, hihi. Vi satte os og spiste det ved et sted der hedder Roche, hvor vi mødte nogle venner. Dem brugte vi så eftermiddagen på. Det var mega hyggeligt! Og fransk var aflyst, så vi havde allerede fri 15.30 efter halvandenstime biologi. Jeg tog derfor på posthuset, for at sende et brev til min tyskeveninde. Jeg mødtes så med Joce ved Leos skole (min værtssøsters Barn) hvor vi så hentede ham. Ved en fem tiden kom der så en mand og skulle kigge og skulle kigge på deres hus, fordi det skal sættes til salg. 
Og ja om aftenen var jeg med min værtsbror inde i hans lille fitnessrum. Og tro det eller ej, jeg formåede at lave noget. Godt nok med en del spørgsmål, da han jo sådan selv går ret meget op i bodybuilding. Og faktisk havde jeg troet det ville blive sådan en lidt mærkelig og akavet situation for mig, men jeg synes faktisk det var mega hyggeligt! Til trods for at jeg ikke rigtig kunne gå om fredagen. 
Fredag efter skole tog jeg på posthuset. Jeg Er begyndt at gå hen og blevet træt i løbet af dagen, også selvom jeg har sovet mine skønne 8 timer. Så jeg købte noget viitamin agtig noget, med noget Magnesium i som skulle hjælpe mod træthed.
Lørdag  var jeg ude og se en af mine værtssøsters nye hus, ellers passede jeg Leo. Vi så film og tegnede. Om aftenen hentede Justin (ven) mig, og så tog vi ellers hen til et eller andet halløj. Jeg havde forstået pandekageaften, fordi vi nu går ind i februar. Men det viser sig aå at denne her pandekageaften var for en kristenforsamling. Jeg ved godt Justin er kristen, men var dog ikke klar over, at dey var for kristne. Men jeg snakkede med nogle andre folk, og de var ikke vitterligt troende - men kom fordi det var en traditionen og for det var hyggeligt. Der var så folk i alle aldre. Og så legede vi ellers lege. Og for at være helt ærlig, så lyder det mega nederen. Haha, men det var overraskende hyggeligt! Især fordi det ikke er særlig tit jeg er sammen med mine venner ude for skoletiden. Jeg mødte også nogle andre mennesker som jeg faldt i snak med. Jeg var i hvertfald positivt overrasket. Og så var der jo pandekager.
Søndag stod på kinesisk til frokost! Så med bedstemor og bedstefar tog vi til Montelimar for at spise. Vildt lækkert!! Bagefter tog vi hen til min værtssøster for at drikke kaffe og spise pandekager. Februar er sådan en pandekagemåned tror jeg. Vi gik på jagt i deres kæmpe baghave, og vi fandt overraskende nok nogle flotte ting. Blandt anden sådan en ting som jeg ikke ved hvad hedder. Men det er lidt alla den i Twillight, i den første film, sidste scene, hvor Bella og Edward danser. Hahah, så den fik vi samlet. Og den var da noget så pæn! Hihi
Bagefter spiste vi så de skønne pandekager! 
Klokken 5 tog vi hjem og satte os til at se håndboldkampen! For Frankrig er jo i finaleeeeen og det vandt. Men jeg vil ærligtalt indrømme at jeg ikke er så imponeret over finale stemningen. Folk sad hver især med deres telefoner og kiggede af og til på tv-skærmen. Ingen glade udbrud når der blev scoret. Og da de endelig havde vundet blev der så sagt "nu skal jeg så også begynde på aftensmaden" alt i alt virkede det som endnu en normal kamp. 
I denne uge rejser alle mine klassekammerater til udlandet med skolen. Der har jeg ikke mulighed for at komme med, for da de betalte, troede jeg at jeg skulle til Paris. Så nu har jeg fået et omlagt skema med forskellige klasser, så det skal nok blive spændende.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar