torsdag den 11. december 2014

Lidt skolearbejde vist herfra

Min alarm ringede mandag morgen 6.30, og dum som jeg var: "okay Louise, luk øjnene i fem minutter, og så er det op!" Jeg vågnede 7.03. Joce var så sød så at sige, at jeg sagtens kunne møde en time senere, hvis jeg ville. Så ville hun skrive en besked i mit lille hæfte, som man nu en gang har. Det er anderledes her, for så skulle jeg først ned med det her hæfte, hvor hun havde skrevet, før jeg kunne gå til time. Det tog ikke mere en 2 minutter, men jeg var ikke helt sikker på, hvor jeg skulle gå hen. Manden var heldigvis flink og hjælpsom, og vi fik en hurtigt en lille samtale om Lyon. Jeg skulle have fransk med en anden klasse. Og jeg er helt vild med de fransk timer! Læreren er altid så sød og hjælpsom. Og da jeg fortalte hende, at jeg blev indtil juni, sagde hun så bare: "jamen så skal vi jo finde noget du kan lave!" Hun lavede så hurtigt et par spørgsmål til mig, som jeg brugte tiden på at svare på. Min rigtige fransklærer er ikke sådan. Hun ignorerer mig det meste af tiden, og hun gør ikke rigtig det store for at hjælpe mig. Haha, men sådan er de jo så forskellige.
Hvad er normalt på en franskskole? Møder du rigtig klokken 9, så kommer du klokken 8 for at lave dine lektier på skolen. Det er mere end normalt, og det er sådan alle gør. Hvilket jeg på en måde er ret glad for! For jeg ville ikke kunne se, hvornår jeg ellers skulle få tid til at lave mine lektier i min pressede hverdag, hvis jeg ikke arbejdede lidt det. Tirsdag morgen, kom jeg så på skolen for at lave lektier klokken 8.
Onsdag efter skole sætter jeg mig til at lave min mundtlige præsentation i engelsk litteratur (med hjælp fra min søster, TAK JULIE!!!). Da jeg endelig blev færdig tog Joce og jeg hen for at hente mine bøger til skolen. Jubbiiii. Desværre vil det så sige, at jeg nu kan sætte mig til at kæmpe med 5 siders matematik på fransk, som jeg sikkert ikke forstår noget af alligevel. Så ja, jubii og ikke jubii.
Nu er det ikke fordi jeg skal blære mig med mit engelske arbejde,
der er egentlig ikke noget at blære sig over. Men det skal vises
frem hvor meget man skriver. Så halleluja, her er mine præsen-
tationer i henholdsvis engelsk og engelsk litteratur. Yiha
 Om aftenen skriver Elena til mig, hvilken film jeg har valgt i engelsk, som jeg vil fremføre på fredag. Det var så en besked, der var blevet givet på fransk 3 for uger siden i engelsk timen. Jamen tak da for info. For at gøre selve opgaven endnu mere uoverskuelig, så var der et krav: filmen skal handle om den kolde krig. Jeg troede i starten bare, at den skulle have paralleller til den kolde krig, så jeg valgte SALT. Efter i hvert fald 40 minutters arbejde, fik jeg så at vide, at det ikke var en mulighed. Så jeg smed 40 minutters HÅNDSKREVEN arbejde ud og begyndte på ny at lede efter en film, jeg kunne vælge. Det endte med, at jeg fuldstændig glemte alt om testen i engelsk, vi havde om torsdagen. Så i sidste øjeblik måtte jeg også læse op til den uden at have valgt nogen film til om fredagen. Testen gik af helvedes til. Jeg har aldrig været så flov over at aflevere noget før. Jeg kunne lige så godt bare have skrevet lort på hele siden. I timerne har vi arbejdet med nogle billeder, som vi halvt har analyseret. Side løbende har vi fået oplysninger om den kolde krig og set en film. Jeg glemte alt om billederne og læste da op på oplysningerne og filmen. Hvad får vi udleveret? 4 styks billeder, hvor 4 grupper individuelt har arbejdet med et billedet hver og derefter fremført det for klassen. Tror i jeg har taget noter til nogle af billederne undtagen mit eget som så ikke lige var med i puljen? Du har sikkert gættet rigtigt. Svaret er nej. Og det er jeg sikker på, at der er ingen andre der heller ikke har gjort. Så ja, jeg fik afleveret en omgang halv analyseret og jeg-har-hurtigt-beskrevet-4-billeder-med-frygtelig-skrift-som-De-sikkert-ikke-kan-læse-det-er-jeg-ked-af-Madame.
Samtidig sutter mit engelsk mega meget maks røv. Jeg er så flov, at jeg ikke længere tør danne en sætning. Det er blevet så slemt, at da jeg i pausen i dag sad og arbejdede med den film jeg endelig har valgt: The Hunt For Red October. Måtte min veninde læse resuméet op på fransk, derefter forklare det jeg ikke forstod på fransk, hvor jeg derefter kunne skrive det på mit latterlige niveau engelsk. Grunden var simpelthen at jeg ikke forstod resuméet på engelsk, og det findes ikke på dansk.
Da jeg kom hjem kunne jeg så lige sætte mig og arbejde videre på mit engelsk. Og nu et kvarter efter aftensmaden klokken 21, kan jeg endelig sige færdig!
Det skal endelig ikke lyde som om jeg brokker mig over det her. Faktisk er jeg på ingen måder skole træt, haha. Det lyder nederen, det ved jeg godt. På et punkt synes jeg vel bare det er rart at føle, at man får brugt sin hjerne en smule igen. Udover det kan jeg godt lide de emner vi arbejder med. Også selvom det er virkelig hårdt nogle gange og til tider er lærerne også virkelig .... skræmmende, hvis man kan sige det sådan. Men der er også mange der er mega flinke og imødekommende.
Den egentlige grund er fordi, at der er så mange mundtlige præsentationer lige nu. Er faktisk fordi at det første semester ud af tre snart slutter. Så det vil sige at karaktererne skal gives etc.
Jeg håber bare på det bedste i morgen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar