mandag den 15. december 2014

At strikke

Fredag aften var der noget 'fest' halløj for dem som kommer i det der fitness, som jeg går til. Jeg havde ikke regnet med det store, da dem der kommer til holdene ikke lige frem er jævnaldrende med mig. Men det endte meget godt ud synes jeg. Pauline (datter til Joce og Eric) så hende fik jeg snakket med, og så nogle af de andre som jeg normalt snakker med, når jeg er der. Folk gik ved en 20-tiden. Og så var der dem tilbage, som lige ejer det og mig. Og efter det blev der danset og ja. Alt i alt over mine forventninger.
Lørdag klokken 10 spillede Leo (barnebarn til Joce og Eric) håndbold i st. Paul. En overraskende stor del af familien kom og kiggede på, når man tænker på at det bare var et lille bitte stævne. Men jeg hyggede mig. Jeg har altid godt kunne lide stemningerne til sådan nogle stævner haha.. Efter det tog jeg hjem til Terry (fransk). Eller det ville sige at jeg blev sat af foran hans hus klokken 11, og han havde skrevet han ikke var hjemme før klokken 12, så jeg kunne gå og drive tiden af i en time. Grunden til at jeg ikke sagde noget, var fordi at han også bor i st. Paul, så det ville være direkte upraktisk at skulle køre til Pierrelatte for at køre til st. Paul en time efter. Det viste sig så han var hjemme allerede ved en 11.20 tiden, jeg havde bare ikke modtaget hans beskeder, da jeg snakkede i telefon med Ida, det meste af tiden. Og ja, så har den åbenbart lukket for internettet.
Ved en 17-tiden tog vi til julemarked i Pierrelatte og mødtes med min familie. Det var mega hyggeligt, selvom der var ret så mange mennesker. Jeg mødte både Mickey Mouse og det hele, så det er jo en oplevelse, jeg ikke vil være foruden.
Søndag spiste vi frokost hos bedsteforældrene. Hvor jeg så fik lært at strikke! Jeg vil ikke sige, at det lykkedes helt så godt som det burde. Men hva fanden, det er mega hyggeligt. Så nu kan du være stolt Momse! Når jeg kommer hjem, kan jeg hjælpe dig med sokkeproduktionen på landevejen :P
Bagefter tog jeg med Elenore (datter til Joce og Eric) hendes kæreste og hendes barn med til 'centrum' (hvis man så kan kalde det centrum) af Pierrelatte. Der var rigtig et cirkus som vi skulle have set. Men klovnen havde fået hugget hånden af, så det var blevet lukket ned i sidste øjeblik. (Og ja, min reaktion var vist at begynde at grine lidt. Hvor jeg derefter tænkte at det faktisk er ret så tragisk, men det lyder bare så voldsomt, og ikke noget man lige kan forholde sig til i første omgang. Stakkels klovn alligevel).
Så vi tog endnu en gang til julemarked i Pierrelatte for lige at gå en runde. Da vi kom hjem opdagede Elenore at hun ikke havde flere 'cigaretter', så vi tog ud for at 'købe' 'cigaretter'.         Og det var skide morsomt, haha dør af grin.
Koncentration er på sit højeste
Om aftenen tog vi hjem til Elenore og strikkede faktisk videre. Hun havde nemlig købt det fineste garn, som hun ville strikke et tørklæde af. Men problemet var at hun ikke vidste hvordan man strikkede. Så det skulle hun jo lige lære først.
I dag har været en rigtig lang dag. Jeg kom i skole med den sygeste hovedpine og har faktisk gået og døjet med den det meste af dagen. Klokken 10 var der en test på 2 timer i Historie/Geografi, som jeg ikke kunne finde ud af. Så der skulle jeg slå tiden ihjel med at læse i vores geografibog.
I FLE blev det ikke bedre med min hovedpine, da alle snakker i munden på hinanden og råber og skriger. Da jeg mest er omringet af mindreårige, som ikke kender til at tie stille. Jeg kan ikke overskue noget og har bare lyst til at sove.

Første forsøg

Haha, det går fremad




Ingen kommentarer:

Send en kommentar