søndag den 7. december 2014

Lys i Lyon

Jeg har en lang tur hjem. Klokken er 23.41, og er vi er lige kørt fra Lyons centrum. Haha, jeg dør ved tanken om 9 timers skole i morgen. Det er egentlig svært at forklare, hvad det der var i Lyon egentlig er. Men egentlig er det en masse lys på husenes facader. Grunden til at man gør det, er for at mindes alle dem der døde under pesten. Og det var helt vildt flot! Jeg var positivt overrasket. For det var ikke bare lys, det var små stykker/klip, der viste noget forskelligt. 
Når jeg tænker på i morgen, og det jeg har oplevet i dag. Så fortryder jeg ikke, at jeg tog med i dag. Det var virkelig en oplevede. Udover det, fik jeg også set lidt af Lyon, som også var første gang. Jeg vil ikke sige det mindede om Paris. Men der var da helt klart nogle ligheder. 
I eftermiddags slog vi 3 timer ihjel i en bil. Vi kom ud til en slags togbane, som gik i et med vejen. Det mindede mig først lidt om San Francsico. I San Francsico var det bare mere gammeldags. Det her var en lidt mere moderne version. Efter vi havde taget det her slags tog, skulle vi med metroen, indtil vi endelig kom til centrum. Det var underligt at være ved en storby igen. Alle folk gik meget hurtigere end normalt, der var folk der skubbere og masede. Generelt meget mere stress på. Det var noget man lige skulle vende sig til igen, nu når man nærmest har boet på landet i 3 måneder. Det kan godt være, at jeg har skrevet, det kan være lidt besværligt at bo i Pierrelatte ift. at skulle komme rundt. Men hold da op, hvor er det dog også bare dejlig roligt, når man så kommer ud til en storby som Lyon. Noget jeg fremover måske vil tænke lidt over, haha. 
Vi fik købt noget og spise. Og jeg ved ikke om man kan få det i Danmark, men det er virkelig lækkert og ret klamt samtidig. Egentlig er det en slags sandwich med kebab/ eller kød, dressing og så pomfritter. Og det smager virkelig skønt! Men det er mega ulækkert, når man så lige tænker over det en ekstra gang. 
Og så gik vi ellers rundt i Lyon og så på de forskellige lysshows, der var på husene. Det var virkelig godt!
Det er gået hen og blevet virkelig koldt! I dag har vi været nede på næsten to grader. Udover det, er der mistrale-vinden, som gør at det are føles endnu koldere. Joce har været så sød at låne mig hendes vinterjakke, hun havde til overs. Ellers har jeg haft en trøje på, en cardigan og en sweater ud over. Og jeg har stadig frosset. Mest af alt på fødderne, hvor jeg havde mine fine All Stars på..  
Klokken er nu 00.00, og jeg vil prøve at få sovet lidt. Det tager ca 3 timer at køre fra Lyon til Pierrelatte, men Pauline kører ret hurtigt, så jeg håber ikke det tager så lang tid. 
Jeg havde været så dum ikke at tage mit kamera med, da jeg for at være ærlig i starten ikke rigtig havde forstået det. Så det bliver desværre nogle hurtige mobilbilleder. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar