torsdag den 7. maj 2015

To torsdage og en tirsdag

Sidste torsdag var der udklædningsdag på skolen! som nogle nok har bemærket, så ligger der et ko-billede af mig på Facebook, hvor jeg står ved skolen. Jep, det var så udklædningsdagen. Jeg stod op, og min værtsbror fik spurgt ind til, hvad jeg ville tage på. Og jeg svarede ham så, hvor jeg fik et overrasket blik tilbage. "Vil du ikke låne mit hylster til Amerikansk fodboldspiller? eller min tiger ?" det var helt tydeligt, at han ikke var vitterligt begejstret om idéen om en ko. Men jeg tog kostumet på, og det værste af det hele var nok selve vejen til skolen. For på vejen, var der, jeg ved ikke hvor mange mennesker, der kiggede underligt på mig eller vendte sig om, når jeg gik forbi dem. Jeg var rigtig bange for, at der ikke var særlig mange der var klædt ud, men heldigvis var skolen fuld med kostumer og udklædninger. Og om morgnen stod den på to timers sport! Fordi skemaet blev ikke ændret. Så jeg spillede basket i min ko i 2 timer i 20-25 graders varme. Jeg kan love jer for, at jeg var helt død.  Og jeg havde det simpelthen så varmt..... Klokken 12, var der koncert på skolen! Heldigvis udenfor. Her havde nogle elever og grupper forberedt nogle sange og ting. Det var virkelig hyggeligt, vi kunne også stemme på det bedste kostume. Generelt skide lækkert arrangement! Vi gik til time igen klokken 14! Generelt var det mega fedt!

I går, er det jo også torsdag. Og vi mødtes med klassen og to lærer ved Pierrelatte station. Så skulle vi nemlig tage toget til Valence. Og bare det at se en storby igen! Det var helt ufatteligt lækkert. Vi tog på et museum, for at høre om nogle krige mellem tyrkerne og et armensksfolk i starten af 19-hundrede tallet. I starten var det vildt interessant, men guiden begyndte bare at gentage sig selv. Og tilsidst stod man af og fulgte ikke længere med. Da hun så gik over en halvtime ind i vores frokostpause, så man også at læreren gik hen og blev irriteret. Jeg spiste hurtigt med en veninde, hvor vi efterfølgende tog hen for at kigge på butikker. Vi fandt ikke noget stort, da vi ikke havde voldsomt meget tid. Men min veninde formåede alligevel at få brugt lidt penge, jeg gik desværre hjem uden noget. Vi mødtes med alle de andre. Og så skulle vi ind og høre nogle retssager. Da jeg allerede har prøvet det i Danmark, så var det sjovt at se, hvordan de gjorde i Frankrig. I starten var det hele meget uorganiseret. Alle småsnakkede lidt i munden på hinanden, selvom dommeren snakkede. Men jeg synes dommeren var meget mere autoritær her, end i Danmark. Det var generelt rigtig spændende. Men til sidst blev det også ufattelig langt efter 4 timer. Om aftenen tog jeg i biografen med min værtsmor. Aldrig har jeg set så morsom en film før!! 

Og i tirsdag blev det jo så dagen hvor mine franskevenner tog til Danmark med skolen! Det er så underligt, at se danske ting på diverse socialemedier. Og nu har mine to kusiner og min søster så fået en aftale
Med Terry om at de skal mødes med ham i Tivoli. Det er virkelig underligt
surrealistisk 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar